شبکه‌سازی از افرادی که در بازار هدف فعالیت می‌کنند وظیفه اتاق مشترک است

شبکه‌سازی از افرادی که در بازار هدف فعالیت می‌کنند وظیفه اتاق مشترک است

مجمع عمومی مؤسس اتاق مشترک ایران و ویتنام برگزار شد. در این نشست ضمن برگزاری انتخابات برای تعیین اعضای هیات مدیره، ظرفیت‌ها و وظایف این اتاق به ویژه در دوران تحریم مورد توجه قرار گرفت. افزایش سطح مناسبات بین دو کشور تا مرز دو میلیارد دلار در سال، طبق توافقات بین دولتمردان دو کشور موضوعی بود که به عنوان یک هدف کلی در اتاق مشترک، مطرح شد.

پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران که مسئولیت راهبردی امور بین‌الملل اتاق ایران را در دوره هشتم به عهده دارد از طراحی سازوکار جدید برای نظم‌بخشی و شکل دادن به فعالیت اتاق‌های مشترک در این دوره خبر داد و گفت: در حال حاضر این امکان فراهم شده تا عملکرد، خروجی و میزان شفافیت فعالیت‌های اتاق‌های مشترک را رصد و بررسی کنیم. در این دوره تحولی بزرگ در اداره اتاق‌های مشترک رخ داد، بنابراین می‌توان ادعا کرد که کارنامه اتاق ایران در فعال‌سازی اتاق‌های مشترک و ایجاد اتاق‌های جدید، ارزیابی عملکرد و حمایت از آنها قابل دفاع و متمایز از دوره‌های گذشته است.

نایب‌رئیس اتاق ایران در مورد جزئیات الگوی تعریف شده برای اداره هر چه بهتر اتاق‌های مشترک، تشریح کرد: هر ۶ ماه، ارزیابی عملکرد اتاق‌های مشترک انجام می‌شود و به این ترتیب نقاط ضعف و قوت اتاق‌ها را به آنها معرفی می‌کنیم. با شناسایی نقاط ضعف و قوت اتاق‌ها می‌توانیم چهارچوب‌های حمایتی ویژه‌ای برای آنها تعریف کنیم. بر اساس این الگو هرچه فعالیت اتاق‌ها بیشتر باشد میزان حمایت اتاق ایران از آنها نیز بیشتر خواهد بود.

نایب‌رئیس اتاق ایران ادامه داد: اعضای اتاق مشترک باید روی یک مسئله مهم تمرکز داشته باشند و آن شبکه‌سازی از افرادی که فعالیت، تجربه و سابقه خوبی در ارتباط با بازار ویتنام دارند. هر چقدر ما بتوانیم میزان شناخت خود را از ظرفیت‌های ویتنام و فعالیت‌های اقتصادی این کشور افزایش دهیم، میزان حضور و کیفیت حضورمان در این بازار بیشتر خواهد شد.

به اعتقاد سلطانی یکی از مأموریت‌های اصلی اتاق‌های مشترک، شناسایی و جذب افرادی است که در بازار کشور مقابل فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که تحریم‌ها محدودیت‌های زیادی از لحاظ بین‌المللی برای ما ایجاد کرده و این مسئله به عنوان یک تهدید برای عملکرد اتاق‌های مشترک به شمار می‌آید. هنر اتاق‌ها این است که بتوانند در همین وضعیت راه خود را ادامه دهند. همان‌طور که تاکنون این مسیر را پشت سر گذاشته‌اند.

به باور سلطانی اتاق‌ها این ظرفیت را دارند تا توان اقتصادی کشور را در بازارهای بین‌المللی افزایش دهند. آن‌ها بازوان اتاق ایران در راستای تقویت و تداوم فعالیت‌های بین‌المللی ایران هستند، هر چند اجرایی کردن این مسئله کار ساده‌ای نیست.

نایب‌رئیس اتاق ایران در ادامه از علاقه دولتمردان دو کشور برای افزایش تعاملات و سطح روابط تجاری بین آنها سخن گفت و از آن به عنوان یک ظرفیت بالقوه یاد کرد.

به اعتقاد وی نرخ رشد بالای اقتصادی، تعامل و هم‌افزایی اقتصاد این کشور با اقتصاد چین و سایر کشورهای پیشرفته و بهره‌گیری از آزادسازی اقتصادی از جمله ویژگی‌هایی هستند که ایران می‌تواند با الگوسازی از آن‌ها خود را در مسیر تقویت اقتصادی قرار دهد.

0 نظر

هیچ آیتمی برای نمایش وجود ندارد.

ارسال نظر